Jak na výpustkovou kapsu

8. března 2015 v 16:02 | sherridon |  Návody DIY
Chtěla jsem si ušít kolovou sukni s kapsičkama. Ale pak jsem zjistila, že se mi na látku už nevejde celé kolo a musím to změnit na půlkolovou (výpočty pro (půl)kolovou sukni). A tím jsem přišla o jeden šev pro kapsu... Nechtěla jsem se ale kapes vzdát, tak jsem musela sáhnout po kapse výpustkové. Teoreticky jsem věděla, jak se dělá, ale stejně jsem si ještě nechala poradit od mamky =) Byla jsem trochu nervozní, ale zvládla jsem to! =)

Nejdřív je potřeba vybrat místo pro kapsu.
Pak si odstřihnout ze zbytků obdélník o pět centimetrů na každý straně větší, než rozměr kapsy.
V mém případě to bylo dvacet centimetrů dlouhý a deset široký.
Pak se líc na líc našpendlí na místo, kde bude kapsa.
Ta bude zhruba uprostřed toho obdélníku.

Není to moc vidět, ale uprostřed obdélníku je rovným stehem vyšitý obdéník.
Je dlouhý 15cm a široký necelý jeden.

Opatrně se prostřihne.

A látka obdélníku se dírou protáhne na rub sukně.

Pěkně se to celý uhladí a co nejtěsněji u okraje obšije.

A je to, máme hotovou díru =D

Teď je potřeba přišít kapsu. Ta je zatim nesešitá, máme tedy dva kusy.
Ty přišpendlíme k obdélníku látky tak, aby byly co nejblíže díře a přišijeme.
ALE nepřišíváme celou délku látky, ale jenom potřebnou délku švu, jestli je mi rozumět...
Prostě já jsem tu měla cca 18cm látky, ale šev měl jenom 15cm.

U krajů bylo trochu náročnější to začistit.
Nakonec jsem došla k tomu, že bude nejlepší vytvořit takovej obdélníkovej tvar.

A pak sešít a začistit celou kapsu =)

Nakonec jsem odstřihla přebytek látky obdélníku, nechala jsem jenom cca 2cm a ty jsem zahnula a začistila klikatým stehem.
POZOR! Šijeme pouze na obdélíku, v žádném případě to NEšijeme dokupy se sukní!!!

A hotová sukně =)

Tak co, je to k pochopení? =)
Snad si při další sukni vzpomenu a nafotím její postup!